HOYKON BY VORMDESIGN voor reclame vormgeving websites packaging huisstijl campagnes

 

Golden Key


Vormdesign - Gloe & Co / Golden Key

Opdrachtgever: Gloe & Co
Opdracht: vormgevingsvoorstel voor nieuwe wikkel voor de Golden Key-lijn

Voorwoord: Om een indruk te geven wat voor idee Vormdesign heeft voor de restyling van Golden Key, is er een vormvoorstel gemaakt. Beelden zeggen meer dan woorden en het ontwerp kan hierom goed functioneren als een praatstuk als Gloe & Go met Vormdesign in zaken gaat.
Vormdesign moet wel benadrukken dat het ideerecht (zoals hieronder beschreven) en de copyright op het ontwerp en concept bij Vormdesign ligt, totdat er samen anders overeengekomen is.

Concept:

  1. Nieuw: De "look and feel" is behouden
    Uitleg: door niet teveel af te wijken van het oude ontwerp, blijft de herkenbaarheid van het blik in het schap voor de consument aanwezig als een Golden Key product.

  2. Nieuw: Het merk is met een meer traditionele lettertype geschreven.
    Uitleg: dit geeft het logo het gevoel van traditie, gezelligheid, kwaliteit, gedegenheid en historie.

  3. Nieuw: Het merk wordt betrokken bij het ontwerp door:
    - onder de naam een slogan " the key for good food"
    - een sleutelgat-vorm waarin het product visueel wordt gepresenteerd

    Uitleg: De naam Golden Key had geen enkele betrekking met het product, de merknaam of anderzijds. Vormdesign wil dit meer in vorm uitbeelden zodat de naam beter herkenbaar en onthouden wordt.

  4. Nieuw: Het beeld van de producten worden in een sleutelgat gepresenteerd met schaduw.
    Uitleg: dit geeft diepte in het beeld en wordt hierdoor zeer opvallend in het schap.

  5. Nieuw: Het bestaande beeldmateriaal is met dit ontwerp aan te passen en opnieuw te gebruiken.

    Uitleg: Dit drukt de kosten zoals eerder geoffreerd waarin het oorsponkelijk idee was om nieuwe fotografie te maken.

  6. Nieuw : een egale zwarte achtergrond.
    Uitleg:
    1. de herkenbaarheid van het oude ontwerp
    2. door een egale achtergrond te gebruiken krijg je geen verschuiving van het beeld bij de verlijming van het etiket. (bij het huidige ontwerp verschuift het beeld bij de verbinding van de uiteinde van het etiket)

GOLDEN KEY

Links oude blik, rechts nieuw design voorstel.