Kluwer communicatiedesk BY VORMDESIGN voor reclame vormgeving websites packaging huisstijl campagnes

 

 

 

vormdesign Vormdesign Case Kluwer - decommunicatiedesk.nl

Opdrachtgever: Kluwer Amsterdam
Vraagstelling van klant :
Bedenk een online campagne met als doel nieuwe abonnees te werven voor www.decommunicatiedesk.nl
Status: project ging niet door

Advies van Vormdesign
Vormdesign heeft het volgende idee voor een campagne:
Mensen in een werksituatie die een communicatievraagstelling of probleem hebben kunnen een oplossing op decommunicatiedesk.nl vinden.

Dit kan beeldend worden uitgedrukt met tekst als ondersteuning (grafisch online en print), maar ook compleet grafisch worden geanimeerd (Flash of GIF).

Dit sluit volgens ons compleet aan op de doelstelling en slogan van decommunicatiedesk.nl: "praktisch alles over communicatie".

Hoe breng je de boodschap online over

Bijlage bij andere bladen (offline)

Er wordt intern gekeken of het offline magazine van decommunicatiedesk.nl kan worden bijgesloten bij de andere gerelateerde uitgaven van Kluwer. Dit geeft potentiële leden de kans kennis te maken met het offline magazine en stimuleert dus tevens om de website te bekijken.
Hierbij hoeft de content niet veranderd te worden. Wel is het beter om in het desbetreffende blad een verwijzing te maken naar de bijlage van decommunicatiesdesk.nl

Banners (online)
Een goede banner gepositioneerd op de plekken waar de doelgroep en potentiële klanten zich bevinden.
De voorstellen van de banners kunnen in diverse formaten worden aangeleverd. Vormdesign adviseert echter groot formaat banners te nemen die met kracht en rust de boodschap over brengen.
De decommunicatiedesk.nl is een serieuze site met serieuze waardevolle inhoud! Dit moet in alles ook uitstralen.
* De banners hebben tot doel om mensen naar de site te trekken. Deze zal in eerste instantie uit 2 maximaal 3 beeldwisselingen bestaan.

De banners hebben de volgende beschrijvingen:

Beeld 1
KREET: hoe organiseer ik een persconferentie
BEELD: iemand uit doelgroep ( zo dien mogelijk anders alleen tekstueel)

Beeld 2
STATEMENT
Logo de communicatiedesk met de slogan: praktisch alles over communicatie

Dit kan ook alleen tekstueel:
Beeld 1: Hoe organiseer ik een bedrijfsfeest?
Beeld 2: kijk op decommunicatiedesk.nl
Beeld 3: Praktisch alles over communicatie

Plaatsing van de banners
Gesproken is waar de banners het beste geplaatst kunnen worden. Dit zijn behalve de eigen marketing en communicatie gerelateerde sites, andere externe sites waar de doelgroep zich bevindt. Dit zijn sites die qua doelgroep gericht zijn op directie secretaresses, communicatiemensen en marketing.
Ook is er een optie om een breed publiek aan te spreken via bijvoorbeeld MSN. Hierbij zijn de kosten bepalend of het rendabel is.


Website
Om meteen tot actie te komen stelt Vormdesign voor de intro pagina van www.decommunicatiedesk.nl te gebruiken om bestaande en nieuwe klanten te wijzen op de nieuwe en bestaande mogelijkheden van de site.
Statement: decommunicatiedesk.nl helpt je met praktische tips en kan ondersteunend zijn in je werkzaamheden op een no-nonsense manier.
Toekomstvisie: de gebruiker kan in de toekomst zelf vragen stellen en bijdragen aanleveren.
Geen pop-ups, splashscreens, themasites, spelletjes; dit leidt allemaal af van de boodschap.
Heel simpel, direct en to-the-point communiceren: daar staat decommuniatiedesk.nl voor!* De intropagina dient aangepast te worden op de volgende punten:

  • Het menu aan de linkerkant is zeer slecht leesbaar. De witte tekst kan zwart gemaakt worden of de gele kleur dient vervangen te worden door een donkere, meer contrastrijkere kleur.
  • Meer visualisaties zoals foto’s, spreekt mensen meer aan en geven een betere ‘tone of voice ‘en gevoel neer. Door de afbeeldingen regelmatig te veranderen, lijkt de site in tegenstelling tot statische tekst, ook actiever te zijn.
  • Rechtsboven in het content gedeelte van de site zou er een beeld en uitleg van de campagne kunnen komen. Dit beeld kan dan groter zijn dan het beeld wat in de banners gebruikt wordt.
  • Dit alles moet tekstueel worden ondersteund die kort en krachtig de voordelen van een lidmaatschap uitlegt.
  • Meteen link naar actie (aanmelden als abonnement voor gratis of betaalde toegang)
  • Tevens dient de site voor een bepaalde tijd gratis toegankelijk te zijn. Het voorstel was om dit tot en met de maand februari of maart 2006 te doen. Zo kunnen potentiële abonnees inzicht krijgen waar de site voor staat en waar ze voor gaan betalen.
  • Iemand die zich opgeeft voor een proefperiode moet echter wel naam, e-mail, functie en bedrijfsnaam opgeven. Deze informatie kan weer in de toekomst gebruikt worden.

Tekst
De tekst dient geschreven te worden op de persoon met een zakelijke, duidelijke en no-nonsense mentaliteit

Optioneel in de tekst: een rekenvoorbeeld als je informatie haalt van de decommunciatiedesk.nl of als je het zelf moet zoeken of een externe partij moet betrekken. De abonnementsprijs is dan zeker de moeite waard.

Vormdesign kan een externe schrijver leveren. Echter, wij gaan ervan uit dat Kluwer deze zelf in huis heeft.

  • De tekst wordt door de redactie aangeleverd.
  • Hier ligt de nadruk op het feit dat decommunicatiedesk.nl een uitvoerende doelgroep, doelstelling en karakter heeft.

Foto’s
Het beeldmateriaal kan stockfotografie zijn.
Deze moeten echter aansluiten op de volgende punten:

  • moet de doelgroep aanspreken
  • moeten zo te verkleinen zijn dat het zichtbaar blijft waar de afbeeldingen moet uitdrukken
  • beelden moeten aansluiten bij de beleving van de doelgroep.
  • beelden moeten goed zichtbaar blijven bij klein gebruik in banners.
  • een grotere afbeelding kan gebruikt worden bij de intropagina van de site.

Vormvoorstellen
Vormdesign heeft een aantal voorstellen* gemaakt om een indruk te geven van wat de campagne kan worden.

Dit zijn voorstellen voor:

1. De manier van campagne voeren: duidelijk informatief, doelgroep gericht en soms met een licht ironie voor het onderscheidende vermogen van de banner.

2. De vormgeving: strak, rustig en zakelijk

Deze kan nog geanimeerd worden in Flash of GIF.

vormdesign Vormvoorstellen decommunicatiedesk.nl campagne

 

vormdesign

 

vormdesign

 

vormdesignvormdesign

 

vormdesign

 

vormdesign

 

vormdesign

 

Copyright Vormdesign 05 - images by Gettyimages.com