Vormdesign Case SnackOriginal


Opdrachtgever: Boekos BV
Vormgeving: EBD 2001

SnackOriginal: een site voor het merk SnackOriginal
Opdracht: ontwikkel een on line campagne en website

Opmerking:
de voorstellen hieronder zijn impressies. De uitgewerkte websites bevatten interactiviteit en kunnen enigzins afwijken van het basis-ontwerp.

Concept pay-off:
Gezocht is naar een pay-off om een goede beleving weer te geven.

Gekozen is voor de slogan: SnackOriginal: 'n wereldsnack

In deze slogan refereert naar:
  1. de merknaam
  2. het produkt
  3. de produktenrange (wereldprodukten uit de gehele wereld)
  4. de kwaliteit (werelds)

Er zijn 3 stijlen uitgewerkt:

1. Ginny: het koppelen van het produkt aan een figuurtje waarmee mensen zich kunnen identificeren
2. Lifestyle: inhakend op de huidige trend en beleving van stijl.
3. Beleving: veel beeld en informatie over het produkt

Welke elementen komen er in de website:
1. ACTION
een prijsvraag waarmee men een reis naar Bali kan winnen

2. Produkt info
Diverse informatie over andere produkten van SnackOriginal?

3. Bestel of win
Een mogelijkheid om SnackOriginal artikelen te winnen of te bestellen via een eenvoudige invulform.

4. Meer info
Voor mensen die meer informatie willen

_____

Extra opties:

- apart gedeelte voor marketing en verkoop doeleinde dmv een afgesloten gedeelte op de website.
- de presentatie op een cdrom als extra marketing communicatie en verkoopmiddel.

Vormgevings voorstellen Klik op afbeelding voor vergroting

Voorstel 1: Ginny-campagne
Ginny is een vrouwenfiguur die synoniem staat voor de avontuurlijk vrouw.

De interface is gebaseerd op de verzamelverpaking met de wereldbol in het midden waar een smakelijk avontuur wordt gestart.
Onderin staat een menubalk waarop geklikt kan worden. Optie is om delen van de vrouw te laten bewegen dmv animatie.
Optioneel is een andere slogan: SnackOriginal; 'n smakelijk avontuur

 

Voorstel 2: lifestyle-campagne
Stylische vormgeving met nadruk op het trendy en succesvol zijn.

Afbeeldingen kunnen divers zijn. Centraal staat de snack, de afbeelding van succes en reizen/avontuurlijk. Interface is stijlvol, een directe manier van communicaren.

 

Voorstel 3: beleving

Verschillende elementen van verpakkingen en belevingen van het produkt.
Blauwe achtergrond verwijst naar avontuur en vrijheid en is tevens referentie naar Boekos huisstijl.
Bovenbalk en onderbalk zijn statisch, het midden gedeelte verandert van stijl van de soort snack.

Voorstel links is neutraal
Voorstel rechts is met een referentie naar de lifestylevorm.

 

Uieindelijke site

De uiteindelijke site is een combinatie van de diverse stijlen geworden.
Slogan is geworden "SnackOriginal: 'n wereldsnack".
In de site kun je info vinden over het produkten, de leverancier, animaties van de verschillende bereidingswijze en er is een prijsvraag.

http://www.ebd.nl/snackoriginal

 

Copyright Emile Bode Design Mei 2001

 

Vormdesign is een reclame designbureau. U kunt bij ons terecht voor ontwikkeling, vormgeving en realisatie van concepten, produkten, marketingconsultancy, verpakkingsconsultancy en reclame uitingen